TAQWA

By Tuesday, December 01, 2015

 Hasil carian imej untuk taqwa


Taqwa adalah merupakan satu usaha yg akan menyelamatkan manusia dari azab Allah yg mana ia dihasilkan dari KESABARAN, menjaga diri dari melanggar perintah Allah , menahan diri dari noda maksiat serta mentaati perintah Allah sepenuhnya.

Amal soleh pula adalah merupakan satu usaha yg akan mengangkat darjat kemuliaan manusia serta menempatkannya ketingkatan Syurga yg tinggi serta mendapat keutamaan dan kelebihan sebagai tetamu Agung yg akan mendapat naungan Allah SWT diakhirat kelak.

JESTERU, dengan hanya mengejar amal soleh bersungguh2 tanpa menjaga TAQWA adalah hasil usaha yg sia2. Misalnya seseorang itu bersungguh menjaga solatnya, puasanya, sedekahnya serta tahjudnya namun di dalam masa yg sama ia tidak menahan dirinya dari melakukan dosa serta melanggar perintah Allah seperti melakukan zina, tidak menutup aurat, mengumpat serta berbalah2 menyakiti muslim yg lain. Ini adalah perbuatan yg sia2.

TAQWA & AMAL SOLEH MESTI SEIRING.
IA TIDAK BOLEH DIPISAHKAN. JIKA IA TERPISAH MAKA ROSAKLAH AMAL PINCANGLAH TAQWA.

Semoga kita sentiasa berusaha menjaga taqwa serta menpertingkatkan amal soleh. Tidak ada give out atau penyesalan selagi mana kita masih hidup kerana kita sentiasa terhindang dengan PELUANG untuk taubat dan RUANG untuk memperbetulkan diri.

#IstiqomahZikirPagi

You Might Also Like

0 Kritikan

Let Follow Me

Follow Me

Ceritakan Kisah Anda Pada Kami

Name

Email *

Message *